.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بر آستان امیدت گشاده ام در ِچشم
/ به بهانه سفر مقام معظم رهبری به قم / مهدی بخشی سورکی
بر آستان امیدت گشاده ام در ِچشم


می خواهم از شما بنویسم ، اما نمی دانم از کجا و چگونه شروع کنم ! دلم می خواهد دست نوشته های شما آغاز گر واژه های سردرگمم باشد، یادم هست این چند خط را جایی خوانده بودم که این گونه خودتان را معرفی کردید (پدرم روحانى معروفى بود ، امّا خيلى پارسا و گوشه گير، زندگى ما به سختى مى گذشت. من يادم هست شب هايى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى کرد و آن شام هم نان و کشمش بود!) حالا بغض کمی مرا اذیت می کند بگذریم ، آخرین باری که از نزدیک شما را دیدم غروب پنجمین روز ماه رمضان دو سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) همان بیت رهبری معروف بود ، روز به یاد ماندنی و زیبایی برایم بود آنگاه که هزاران جفت چشم ، ناگهان قد و قامتی را از ورودی حسینیه تا کنار صندلیتان دنبا ل می کرد و پرده پرده اشک بود که مزاحم نگاه ها می شد.

آقا اینجا شهر قم است و اینجا شهدا بیشتر از همه منتظرند ، گلزار را آب و جارو کرده اند و بر مزار هر شهید گل سرخی به نشانه جاودانگی خود نمایی می کند ، آقا عاشقان را می بینی! اینجا هنوز زین الدین فرماندهی می کند ، او را که خوب می شناسید؟ هم او که سردار خیبر بود ، هم او که با رفتنش قلب بچه های لشکر 17 را به آتش کشید ، هم او که می گفت در زمان غیبت به کسی منتظر می گویند که منتظر شهادت باشد، میدانم اولین جایی که قرار است سر بزنید گلزار شهدای علی بن جعفر است آنجا شهدا برای آمدنتان تدارک ها دیده اند،

از چند ماه قبل هر کجا حرفی از آمدنتان به میان می آمد مسئولان با نگاه های معنادارشان می گفتند از خبرنگاران محترم خواهشمندیم که خبری در این خصوص به بیرون درز ندهند و این زمان قلم بچه های خبرنگار بود که تیتر خبرشان را خط می زد و همچنان منتظر لحظه ای بودند تا بهترین تیتر دوران خبرنگاریشان را قلم بزنند.

حالا دیگر بعد از گذشت این روز ها همه ی شهر می دانند که قرار است چه کسی میهمان این روزهای پاییزی شان شود ،اما نه! انگار بهار سراسیمه خوش را به جلو انداخته است ، حال و هوای خانه تکانی عید دوباره دارد تکرار می شود اما این بارهمه دارند دل هایشان را می تکانند ، درختان با اشاره ی باد ، بر طبل جنگل سبز می کوبند و شهر هم چند وقتی است که ظاهرش را آراسته تر کرده است . آقا، این جا قم است شهری که هوای آسمانش با نفس های دخترموسی بن جعفر گره خورده است اینجا اهالی قم هر روز چشمهایشان ، گنبد زرد رنگ بانویی را به نظاره می نشینند که روزگاری با قدم های سبزش کویر تف دیده دلهای مردم این دیار را دریایی کرد! می گویند این حرم بوی فاطمه (س) را می دهد و اندکی از غربت بقیع را می کاهد چرا که اینجا مردمانش به زبانی نفس می‌کشند که یکی از لغاتش عاشوراست ، به زبان ذوالفقار حیدر کرار، به زبان خون مطهر حسین (ع) . آقا در شهر من آفتابی است که هرگز غروب نمی کند ، در این حرم ، تپش نبض خدایی جاری است و مردم شهر من ساعت دلشان را با آن نبض خدایی تنظیم می کنند ، از صحن مطهر که می گذرند آسمان دلشان را از عطر حضور آن بانوی مطهر پر می کنند ،درمیدان آستانه شهر من تصویر نابی از بهشت است و در خیابان ارم هر روز هزاران سلام گل می کند ،آقا اینجا زائران می گویند خوشا بحال شما که هر صبح کسی را دارید که به او سلام کنید! آقا شهر ما عالمان و عارفان زیادی به خود دیده و خاکش با عطر علما عجین شده است .

آيت الله بهاءالديني یادش بخیر هم او که بارها می فرمود دلخوشی ما به آقای خامنه ای است ، این خاطره را جایی خوانده بودم که خدمتكار ایشان می گفت روزی برای خرید از منزل خارج شدم و از قضا شما كه درآن زمان نماينده مجلس بودید را دیدند که راهی خانه آقای بهاء الدینی می شوید ،خدمتکار می گوید وقتي به منزل برگشتم ديدم آقا در حال جمع کردن وسایل پذیرایی اند از ایشان پرسيدم آقا مهمان داشتيد ؟ آیت الله بهاءالدینی در پاسخ اینگونه گفتند که خورشيد لحظه اي تابيد و رفت!

آری حالا بعد از سال ها دوباره قرار است خورشید خراسان از مشرق قم طلوع کند ، آقا اینجا هوا هنوز دو دل است ببارد یا نه! شهرما ، ماه ها است که اشک آسمان را ندیده است ! با دلم گفتگو می کنم !چقدر هیبتش مرا پریشان می کند.چقدر نگاهش مرا تا دور دست ها می کشاند.چقدر دوست دارم باز از نزدیک ببینمش . عطش بوسه بر دستهان سبزش تشنه ام می کنم.او که هست انگار همه چیز عادی ست.و چقدر سنگدل اند آنهایی که با همه ی جهلشان تیر های کینه را به سمتش نشانه می برند. آقا ، ایران چقدر شبیه ایران است وقتی قدم های شما را می شمارد ،وقتی هوای آن ، دخیل بر نفس هایت می بندد و وقتی آسمان، آبی بودنش را مدیون روشنی های نگاه تو می داند ، تو چقدر سبزی، ای آبی سیال! چقدر به اقیانوس می مانی، به خاطر تو ای پهلوان فروتن خدا چقدر مهربانی اش را وسعت داد.

با دلم گفتگو می کنم! و چقدر دوست دارم واژه های سلمان هراتی را تکرار کنم آنگاه که گرد و غبار فتنه چشم های عقل بی عقلان را درید، هرچند دوست ندارم حادثه های تلخ سال گذشته را مرور کنم اما آقا ! باید به آن قبیله دشنام داد ، که در راحت سایه نشستند و با تبرهایشان ریشه های انقلاب روح الله را زخمی می کنند ! باید به آن طایفه پشت کرد ، که دل خورشید را شکستند، انگار مظلومیت تو اجتناب نا پذیر است اما شما بی قرار کدام نگاه بودی که با بغض شکسته ات زمزم چشم های نماز جمعه را به راه انداختی وقتی که گفتی اي سيد و مولاي ما! و ازاین جا به بعد بود که واژه هایت توان چشم ها را به غارت برد.

اینجا قم است ام القرای جهان اسلام و همه منتظر قدم های سبز شما هستند .

حجت الاسلام موسی پور استاندار قم که این روزها نخستين سالگرد حضورش در قم است در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب به قم می گوید: اين روزها در همه محافل قم شوق و شور حضور ولي امر مسلمين جهان محبوب دل‌ها حضرت آيت‌الله خامنه‌اي وجود دارد و اقشار مختلف مردم از هم اکنون خود را برای میزبانی حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي آماده كرده و شور و اشتياق وصف‌ناپذير در ميان مردم قم بوجود آمده است.استاندار می گوید: سفر ولی امر مسلمین نقطه عطفی در تاریخ قم و مایه خیرات و برکات فراوان خواهد بود و سفر ایشان نورانيت دهه كرامت را دوچندان كرده که اميدواريم بتوانيم ميزبان خوبی براي ايشان باشيم.

حجت‌الاسلام حسين ملكا، رئيس دفتر مقام معظم رهبري در قم هم با اشاره به سفر قريب‌الوقوع رهبر معظم انقلاب اسلامي به شهر مقدس قم می گوید: قدوم مقام معظم رهبري در هر استاني وارد شده منشأ خير و بركات فراوان در آن استان بوده و اين مهم كاملا مشهود است که اميدواريم حضور نائب حضرت ولي‌عصر (عج) در استان قم نيز همچون هميشه، همراه با ثمرات و بركات فراوان براي مردم متدين قم و حوزه‌هاي علميه بوده و از نور وجود ايشان به خوبي بهره‌مند شويم.

او می گوید: حوزه علميه قم، مراجع، علما، مديران و مسئولان و اقشار مختلف مردم انقلابي قم آماده استقبال پرشور از رهبر فرزانه انقلاب هستند و شور و شعف وصف‌ناپذير در شهر آل محمد (ع) به وجود آمده است و برنامه‌هاي گسترده‌اي براي ميزباني شايسته از رهبر معظم انقلاب اسلامي ترتيب داده شده و حضور مردم ولايتمدار شهر قم در استقبال از رهبر و مقتداي خويش كم‌نظير و مثال‌زدني خواهد بود.

چند روز قبل نیز که با فرماندهی انتظامی استان در خصوص سفر رهبر انقلاب به قم گفتگو می کردم ، سردار توکلی می گفت: ارتباط ما با مقام معظم رهبری دو نوع ارتباط است یک ارتباط، ارتباط مرید و مراد و مقلد و مرجع و ارتباط دیگر، ارتباط یک سرباز و فرمانده است ،قطعا وقتی فرمانده یک سرباز وارد شهر می شود سرباز از این دیدار خوشحال می شود و سعی می کند آنچه که در توان دارد در جهت رضایت فرمانده خود به کار گیرد.

توکلی می گفت: من این نعمت بزرگ را لطف خدا می دانم که در طی سال های خدمتم در نیروی انتظامی برای چندیم بار است که به عنوان فرمانده انتظامی یک استان میزبان مقام معظم رهبری بوده ام و سفر مقام معظم رهبری را یک نعمت بزرگ می دانم که از هم اکنون شاهد برکات فراوان آن در استان هستیم.

حجتالاسلام والمسلمین عباس اسکندری رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در خصوص سفرمقام معظم رهبری به قم می گوید. هر چند که ما در زمان ائمه اطهار علیهم السلام حضور نداشتیم اما اکنون در زمانی هستیم که پرتوی از شعای آن بزرگواران در جامعه اسلامی وجود دارد و همگان باید دین خود را نسبت به فرزند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ادا کنیم.

وی می گوید: در زمان تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به استان قم، نمایشی از اظهار محبت، علاقه و پیروی از رهبری به منصه ظهور می رسد و قطعا روز ورود مقام معظم رهبری به قم یکی از روزهای به یادمانی و استثنایی خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری نیز که در خطبه های نمازجمعه قم سخن می گفت به سفر رهبری در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: مردم قم مشتاقانه برای حضور رهبری لحظه شماری می کنند وحوزه علمیه با تمام وجود منتظر ورود رهبر انقلاب است وکسانی که می خواهند با بکار بردن برخی تعبیرات عقده های خاموش خود را بگشایند خواهند دید که مردم قم به نمایندگی از تمام ملت ایران چه استقبال گرمی از رهبری خواهند کرد.او سفر رهبری را منشاء خیر و برکت دانست و گفت: ایشان هر جا قدم گذاشته اند همراه خود خیر و برکت آورده اند و ما انتظار داریم قم پس از این سفر به سمت آبادانی حرکت کند که این انتظار عملی خواهد شد.امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه های خود عنوان کرد: روحانیت نیز از این حضور معنوی و اندیشه های ناب این عزیز بزرگوار بهره مند خواهد شد و شاهد پویایی بیشتر حوزه های علمیه خواهیم بود.

مهدی بخشی سورکی خبرنگار خبرگزاری ایسنا- دفتر قم


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.